Koolhydraatarm dieet, wat is het precies en val je er snel mee af?

Koolhydraatarm dieet, wat is het precies en val je er snel mee af?

Een koolhydraatarm dieet is een manier van afvallen waarbij koolhydraten worden vermeden. De mate waarin deze mogen worden gegeten is per dieet verschillend. Het is een feit dat de hoeveelheid een stuk lager ligt dan we normaal met onze voeding binnen krijgen. Normaal gesproken zit je al heel snel op een inname van 100 tot 150 gram per dag. Gebruik je veel producten rijk aan koolhydraten en suikers kan dit zelfs nog een stuk hoger liggen. Tot extremen aan toe. Met dit dieet leer je welke verschillende soorten koolhydraten er zijn en hoe je hiermee slim om gaat. Door daarbij het aantal calorieën wat te minderen zorg je ervoor dat je vet gaat verbranden. Zo kun je dan ook serieus afvallen met dit dieet.

Het ontstaan van het koolhydraatarm dieet

Door de jaren heen is de voedselindustrie drastisch veranderd. Zo zitten er tegenwoordig veel koolhydraten en met name een overvloed aan suikers in onze voeding. In een suikerklontje of een reep chocolade is dit al vrij snel duidelijk. Echter in andere producten zitten ze verschuilt. Zo wordt suiker aan veel producten toegevoegd voor een lekker smaak, ter conservering van producten en voor het leveren van snelle energie. Als je dit vlak voor en na het sporten doet zal deze energie snel worden gebruikt. In de andere gevallen kan er ook sneller dik van worden. Een overschot zal namelijk worden opgeslagen als lichaamsvetten.

Reden te meer voor het ontstaan van een koolhydraatarm dieet (klik hier hoe het werkt).Deze helpt je namelijk weer op een gezonde manier te eten. Doordat je voeding binnenkrijgt die arm is aan koolhydraten (en dan voornamelijk de verkeerde enkelvoudige variant) ga je de nodige energie halen uit eiwitten. Ook vetten worden weliswaar met beperkte hoeveelheden gegeten. Door het totaal aantal calorieën iets omlaag te brengen ga je op deze manier ook vet verbranden.

Waarom is een laag koolhydraat dieet zo goed?

Omdat de oorzaak van het gevolg wordt aangepakt, namelijk koolhydraten die dik maken, start je goed. Als je het bij de wortel aanpakt roei je het probleem zo de wereld uit. Enkelvoudige (snelle) koolhydraten veroorzaken naast verslavende werking voor flinke pieken in je bloedsuikers. Hierdoor maak je insuline aan in je alvleesklier. Door de enorme fluctuaties word je lichaam dan ook niet in staat gesteld af te vallen. Door grote overschoten die je al snel opdoet ontstaat er overgewicht. In deze situatie sla je dus aan de ene kant vet op en aan de andere kant wordt het afvallen geblokkeerd.

Het is dan ook belangrijk meervoudige koolhydraten te eten. Hiermee gaat dit proces geleidelijk en ben je dus wel in staat om af te vallen. Door proteïne rijkelijk te nuttigen en dit aan te vullen met vetten zorg je dus tegelijkertijd voor de nodige voeding voor energie. Je zal altijd iets moeten minderen met hoeveelheden. Door dit op deze manier te doen ga je dus zeker afvallen.

Koolhydraatarm dieet in vergelijking met andere diëten

Wat dit dieet dan ook zo veel voordeel geeft vergeleken met andere diëten ligt hem dan ook in dit wapenfeit. Door te weten welke voeding goed voor je is krijg je het juiste binnen. Als je hier dan slim mee omgaat door ook calorieën enigszins in de gaten te houden ga je snel afvallen! Andere diëten leggen meer de focus op andere zaken wat ze een stuk minder geschikt maakt om af te gaan vallen.

Hoe werkt het koolhydraten dieet

Je leert wat goede voeding is. Aan de hand van handige en lekkere recepten ga je gerechten maken. Je hebt dan ook gewoon alle verschillende eetmomenten op een dag zoals ontbijt, lunch en avondeten. Tussendoor is er ook nog ruimte voor wat “gezonde”snacks”. Als je dit een paar weken doet zal je al snel de nodige kilo’s vet gaan verbranden. Je gaat op zowel korte als lange termijn je doelen zo behalen.

Praktijkervaringen met het dieet

De meeste Nederlanders die succesvol afvallen doen dat ook met dit dieet. Of een eiwitdieet, echter liggen deze 2 methodes dicht bij elkaar. Na wat ervaringen onder ogen te hebben gezien van een groep die het dieet volgt liggen de resultaten tussen de 1,9 tot 2,3 kilo per week gewichtsverlies. Dit zijn mooie cijfers. Ook het overgrote deel van de mensen die dit dieet volgen spreken bijna altijd met lof over dit dieet. Dit maakt het tot een van de beste methodes die er zijn om snel afvallen te realiseren.

De 3 sterkste punten van het dieet

1. Het koolhydraatarm dieet zorgt voor snelle resultaten die ook blijvend zijn

2. Door de slimme aanpak zal je redelijk eenvoudig kunnen volhouden voor het echt behalen van je doelen

3. Gezonder leven, geen jojo praktijken en je krijgt meer energie

Koolhydraatarm dieet eindbeoordeling

De feiten spreken voor zich! Naast de ideale aanpak zijn de resultaten er ook naar. Het is daarom ook een zeer aan te raden dieet als je snel wilt afvallen!