Afvallen, hoe pak je dit effectief aan?

Afvallen, hoe pak je dit effectief aan?

Afvallen doe je met het doel af te rekenen met overgewicht. Dit kan variëren van een paar kilo tot tientallen kilo’s. Iedereen heeft dus een ander doel. Wat deze ook is, je zal altijd ergens een start moeten maken. Onderneem actie anders blijft het alleen maar bij willen. Daadwerkelijk er ook iets aan doen zorgt voor resultaten. En deze resultaten leiden bij het goed toepassen van bepaalde regels naar succes. Er zijn enorm veel mensen die maar wat graag af willen raken van die overbodige vetreservers. En ook een hoop die erin slagen. Toch is het vaak nog lastig voor veel Nederlanders om echt af te vallen en dit ook vast te houden. Want hoe pak je dit nu aan en met welk dieet …Cambridge dieet, Atkins dieet, Ziekenhuisdieet of het koolhydraatarm dieet?Feitelijk hoeft het niet moeilijk te zijn. Want met de juiste kennis en toepassing ga je echt afvallen en kun je met een simpele integratie en duidelijke handvatten ook op jouw streefgewicht blijven.

Afvallen: wat is je doel?

De eerste vraag die je jezelf zal moeten stellen is: wat wil ik bereiken? Door doelen te stellen kun je hier ook naar toe werken. Met afvallen is dit niet anders. Als je vooraf zegt dat je 15 kilo wilt afvallen, dan is dat je doel. Je werkt hiernaar toe en behaald jouw doel. Ook kun je ervoor kiezen je doel wat hoger te leggen door er een paar kilo bij te doen. Hiermee stel je een doel voor jezelf en heb je een marge. Als je er dan helemaal klaar mee bent en je zit op jouw “echte” doel heb je het alsnog bereikt. Dit is een truukje en kan worden gebruikt. Lang niet iedereen heeft dit natuurlijk nodig.

Het is van groot belang je te verdiepen in afvallen. Want op deze manier ga je er achter komen hoe afvallen werkt en welke diëten er zijn. Je kan dan aan de hand van kennis gaan bepalen welk dieet je kiest. Je hoeft hiervoor echt geen geleerde te zijn maar gewoon even goed info vergaren. Verder is het verstandig ook ervaringen te lezen van andere gebruikers. Hiervan zijn er uiteraard veel te vinden. Op deze manier weet je dat het dieet dat je kiest ook echt de juiste manier is.

Waar moet je op letten?

Een paar belangrijk tips over afvallen kunnen we je alvast meegeven. Let erop dat je jezelf niet inlaat met een crashdieet. Dit zijn diëten die voor veel mensen niet werken en vaak een jojo effect kennen. Dat betekent dat je lichaam na jouw dieet tijd nodig heeft om aan te passen. Door te stoppen met je dieet en weer anders te eten vliegen de kilo’s eraan. Dit is een vrij beknopte uitleg want er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken. Zorg ervoor dat je hier dus niet intrapt.

Zorg ervoor dat je ook belangrijk voedingsstoffen binnenkrijgt. Deze helpen je met afvallen en zijn verder belangrijk voor je complete gezondheid. Je kan afvallen met alleen maar shakes maar dit is niet al te best. Vaak missen deze de nodige voedingsstoffen en is het geen vast voedsel. Als toevoeging kan het wel goed werken.

Variatie is ook essentieel. Veel diëten bevatten eten wat niet lekker is. Als er echter wel genoeg variatie is en je ook nog kan kiezen ben je verzekerd van succes. Door ook zelf nog wat inbreng te hebben vergroot je jouw kansen om af te vallen aanzienlijk. Hierdoor zal je het namelijk veel beter volhouden. En dat is nou juist wat je wilt. Je gaat namelijk geen 20 kilo afvallen binnen een dag. Maar met de juiste voeding is een paar kilo afvallen per week wel degelijk mogelijk!

Beschikbare diëten en het behalen van jouw succes

Er bestaan verschillende diëten. Wij raden aan te kiezen voor een proteïne dieet. Dit dieet word ook wel eiwitdieet genoemd en is super effectief. Ook voor mensen die naast afvallen sporten om een beter lichaam te krijgen is dit dieet ideaal. De eiwitten in dit dieet zorgen namelijk voor spieropbouw als je traint. Als je niet traint zal je wel afvallen maar geen bodybuilder worden. Heb je deze ambitie wel dan zal je toch aan de slag moeten in de sportschool!


Reageren is niet mogelijk.